A Magyar Falu Programnak köszönhetően megújult a Községi Kultúrház, vagy ahogy mostanság szokás nevezni, a Közösségi Ház.
 
„Közösségi tér ki-/átalakítás és foglalkoztatás – 2020” című pályázaton 26.258.047,- Ft-ot nyertünk el, amelyből többek között az épület homlokzati nyílászáróinak cseréjét, a fűtés korszerűsítését, belső festési és burkolási munkákat, valamint a nagyterem és iroda padozatának felújítását sikerült megvalósítani.
 
 
 
A projektnek köszönhetően a közel 60 éves nyílászárok helyére modern, 3 rétegű hőszigetelésű üveggel ellátott fa ablakok, illetve biztonsági zárral felszerelt fa bejárati ajtók kerültek. A belső helyiségek is új ajtókat kaptak. A korábban beépített fatüzelésű cserépkályhák ugyan megmaradtak, de elsődleges fűtési rendszernek kondenzációs gázkazán került beépítésre a hozzá kapcsolódó radiátorokkal, amely így már az egész épületet képes fűteni.
 


          
 
A belső terek is megújultak: a falak javítva és festve lettek, a nagyterem és a színpad laminált parkettával, míg az iroda, illetve a folyosó járólappal lett burkolva. A kazán a folyosótól beépített szekrénnyel leválasztásra került és álmennyezet felhelyezésével a belmagasságok is csökkentve lettek. A korábbi elavult fényforrások energiatakarékos kivitelűre cserélődtek.
 
 
Ugyan a kivitelezés lezárult, de ahhoz, hogy újra a közösség használatba tudja venni, még számos teendő hátravan (képrögzítő sínrendszer és szalagfüggönyök felhelyezése, korszerű bútorzat beszerzése, internet kiépítése, stb.), amelyet az önkormányzat sajt erőből kíván megvalósítani.
 
És bár a projekttel jelentős fejlesztések történtek az épületen, ténylegesen megújulni csak a tetőszerkezet teljes felújításával tud, amelyet csak egy újabb pályázat útján tudunk megvalósítani.
 
Bízom benne, hogy a járványhelyzet enyhülésével, esetleg megszűnésével újra élettel tudjuk majd megtölteni a most már megújult épületünket.
 
Tóth Szabolcs
polgármester

Az Országos Tűzmegelőzési Bizottság alkotói pályázatot hirdet óvodások és iskolások részére, melyre a 6-10 éves, a 11-14 éves, valamint a 15-18 éves korcsoportban tanulók küldhetnek be alkotásokat. A pályázat felmenő rendszerű, első körben területi szinten bírálják el a beérkezett műveket. A területi szinten első helyezést elért alkotások az országos versenyben vesznek részt.

Az országos pályázat fővédnöke dr. Góra Zoltán tű. vezérőrnagy, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatója, az Országos Tűzmegelőzési Bizottság elnöke. Az országos bírálóbizottság elnöke dr. Bérczi László tű. dandártábornok, országos tűzoltósági főfelügyelő. A Vas megyei pályázat védnöke dr. Bognár Balázs tű. dandártábornok a Vas megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója.

A pályázat célja, hogy az óvodások és az iskolások kreatív alkotásokon keresztül mutassák be a tűzvédelem fontosságát, a tűzoltók izgalmas és egyben kihívásokkal teli világát. A pályázaton az alkotások központi témája a tűzmegelőzés. Ezt a tűzoltó hivatás megjelenítésével, a tűzesetek, káresemények megelőzésének fontosságát kiemelő alkotással, vagy bármilyen más, ötletesen elkészített, a tűzvédelem jelentőségét hangsúlyozó művel lehet bemutatni.

Az óvodások a pályázatra egyénileg szabadkézi rajz kategóriában pályázhatnak A/3-as vagy A/4-es méretű alkotásokkal vagy csoportosan egyéb kézműves alkotással.

Az iskolások korcsoportonkénti kategóriái:

  • szabadkézi rajz (A/3-as vagy A/4-as méretű ceruza, toll, tus, kréta, akvarell, pasztell kép vagy
    bármely más szabadkézi technikával készített alkotás)
  • egyéb kézműves alkotás (bármilyen anyagból készített pl. papír, gyurma, agyag alkotás, legfeljebb
    30×30×20 cm méretben)
  • irodalmi alkotás (vers vagy mese, legfeljebb két A/4-es oldal terjedelmű költemény vagy tanulságos
    történet)
  • számítógépes program (játék, alkalmazás vagy legfeljebb 60 másodperc hosszúságú film)

Az iskolás korcsoportban az alkotásokat egyénileg vagy csapatban lehet elkészíteni. Csapat nevezése esetén egy csapaton belül legfeljebb három, azonos korcsoportba tartozó gyermek vehet részt.

Benyújtás módja: A járványügyi helyzet alakulásától függően az alkotásokat postai úton vagy e-mailen, előzetes egyeztetés után személyesen, a korcsoport és kategória megjelöléssel a fővárosi/megyei katasztrófavédelmi igazgatóság részére kell megküldeni. Az alkotás leadásakor a letölthető adatlap/hozzájáruló nyilatkozatot is le kell adni az alkotáshoz rögzítve az alábbi adatok pontos kitöltésével:
pályázó neve, életkora (a pályázat beérkezési határidő napján betöltött életkor), kapcsolattartási e-mail cím, telefonos elérhetőség.

Beérkezési határidő: 2021. április 23.

Díjazás: A fővárosi/megyei bírálóbizottság az iskolások pályázatai közül korcsoportonként, kategóriánként 3-3 alkotást díjaz, az első helyezett alkotások automatikusan részt vesznek az országos döntőben is! Az országos verseny nyertesei külön díjazásban részesülnek.

Az az óvoda, illetve iskola, ahonnan országosan a legtöbb pályázatot nyújtják be, elnyeri a „Legkreatívabb óvoda/iskola 2021” címet, amely együtt jár a tűzoltóság egyszeri, az intézményben tartandó bemutatójával (füstsátor, tálcatűzoltás, olajtűzoltás, roncsvágás) és tűzvédelmi oktatás megtartásával.

Megyei eredményhirdetés: 2021. május 21-ig

Az országos díjátadó: 2021. június 15.-ig kerül megtartásra Budapesten

További információ: Területi Tűzmegelőzési Bizottság elérhetőségén (9700 Szombathely, Ady tér 1. email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).

Letöltések:

A mai naptól elindult a lakossági használt sütőolaj és zsiradék gyűjtése.

A Kultúrház (Cák, Petőfi u. 31.) udvarára telepített 240 literes gyűjtőedénybe - lezárt PET-palackban vagy zárt befőttesüvegben - bárki ingyenesen elhelyezheti használt sütőolaját, amelyet a használattól függően folyamatosan ürítünk.

 

Tisztelt Ügyfelünk!

2021-es évre új érvényesítő matrica kerül kibocsátásra.

A 2021-es évre vonatkozó érvényesítő matricákat 2020. IV. negyedévi számla mellékleteként küldjük, melyet kérünk a kommunális hulladékgyűjtő edényre kiragasztani. Csak ezzel jogosult az adott ingatlan a szerződött űrméretű és darabszámú edényzettel a hulladékszállítás igénybevételére.

Az érvényesítő matricát is tartalmazó számlalevél, várhatóan 2021. január végén, február elején kerül kézbesítésre.

Fontos tudnivalók a matricával kapcsolatosan 

  • Kérjük az azonosító matricát a kukaedényre jól látható helyre szíveskedjenek felragasztani a kapott tájékoztató alapján
  • Ennek elmulasztása esetén márciusától előfordulhat, hogy az STKH nem üríti az edényazonosító matrica nélküli kommunális kukákat.
  • Közös használatban lévő edények esetén (társasházak), minden edényhasználó ragassza fel a saját matricáját a közös kukára.
  • Akik több edénnyel, illetve több telephelyen veszik igénybe a hulladékszállítást (jellemzően gazdálkodó szervezetek) külön levélben fogják megkapni a tájékoztató levéllel ellátott matricákat.
  • Azon ügyfeleink is mindenképpen őrizzék meg az érvényesítő matricát, ahol egyedi megoldással (zsákból) történik a hulladékszállítás. Ebben az esetben kérjük egy jól látható helyre (pl.: postaláda) kiragasztani, hogy a kollégák az elszállítás során az azonosítást el tudják végezni.
  • Érvényesítő matrica nem kerül kiküldésre az eseti, megrendelés alapján történő elszállítás esetében, itt a számlázást teljesítés igazolás alapján végezzük. Az ügyfelek ürítésre vonatkozó igény bejelentésüket annak időpontja előtt legalább 12 órával írásban szükséges jelezni valamelyik ügyfélszolgálatunkon.

 AZ STKH KFT. 2021. MÁRCIUSÁTÓL A TELJES SZOLGÁLTATÁSI TERÜLETÉN MEGKEZDI A MATRICÁK ÜTEMEZETT ELLENŐRZÉSÉT.

  • Az érvényesítő matrica nélküli edényeket beazonosítatlan edényként fogjuk kezelni.
  • Amennyiben nem kaptak, vagy nem a szerződésüknek megfelelő űrtartalmú, darabszámú hulladékgyűjtőre vonatkozó érvényesítő matrica került a mellékletbe, kérjük, a számlalevélen megjelölt ügyfélszolgálati irodánkkal vegyék fel a kapcsolatot
  • A kukát úgy kell kihelyezni gyűjtésre, hogy a matricás oldala az úttest felé nézzen.
  • Az érvényesítő matricák visszavonásig, vagy új matrica megküldéséig lesznek érvényesek.
  • Az érvényesítő matricákat a szerződés módosításakor, lemondásakor minden esetben csatolni kell a kérelemhez. Amennyiben a matricák roncsolódásmentesen nem eltávolíthatók, úgy a darabokban leszedett, de még beazonosítható matricákat is elfogadjuk.
  • A beazonosítást akadályozóan sérült/elhagyott matricák pótlását, külön díj ellenében, ügyfélszolgálatainkon biztosítjuk
  • Nem mindenki kap matricát! Az üdülők és az időszakosan szerződött ügyfelek esetében a 2020-as matrica vagy pótmatrica meglétét fogjuk vizsgálni.

Ügyfeleink tájékoztatására ügyfélszolgálati elérhetőséget biztosítunk.

Elektronikus ügyintézés: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kérdés esetén kérjük forduljanak hozzánk bizalommal.

Szíves együttműködésüket köszönjük.

STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és
Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.

A tájékoztató >>>itt<<< olvasható!

Összehívásra került a Helyi Választási Bizottság a település könyvtárában, ahol Kulcsár Róbert önkormányzati képviselő 2021. január 5-én benyújtott lemondása miatt megüresedett helyi önkormányzati képviselői mandátumot a 2019. október 13-án megtartott önkormányzati képviselők és polgármester választáson megállapított szavazatszám szerinti sorrendben a következő legtöbb szavazatot kapott jelölt, Pontyos György független jelölt részére adták ki.

Pontyos György a képviselői megbizatást vállalta, eskütételére a határozat jogerőre emelkedését követően, 2021. február 1-jén kerül sor.

A határozat >>>itt<<< megtekinthető!